Apirilak 6: GR 282 – Artzaintza Naturbidea 2: Okina – Urturi

[0 KMa] OKINA. Arabako Okinako herritik irten eta Ayuda errekaren ibilguari paraleloki egingo dugu aurrerantz hego alderantz. Okinako errota zaharraren ondotik pasatuko gara; bertan amaitzen da pista, hain zuzen, eta, jarraian, bide zidor oso zapaldua bilakatzen da. Sasetako herrixkara helduko gara.

[5,40 KMa] SASETA. Trokaren hondoraino jaitsiko gara eta, bertatik, erreka zeharkatuko dugu ikuztegi baten ondotik. Ezker aldetik jarraituko dugu, solo batzuetara iritsiz nondik eskuinerantz desbideratuko garen sastraka gune batetik gora. Soloetan zehar segituko dugu Urarte garamatzan pista batean barrena.

[8,3 KMa] URARTE.

Herria erdiko kaletik gurutzatuko dugu eta A-3134 errepidera helduko gara, hura gurutzatu eta legarrezko pista batetik jarraituko dugu, gero haran estu batera jaitsiko gara non Ayuda ibaiaren bi adar batzen diren. Xendak ezker alderantz jarraitzen du Molino errekaren arroiletik eta, bere eskuin ertzetik, gora egiten duen bide batetik. 2,5 kilometro inguru ibili ondoren, Molino errekaren uretan gora goazela, Markinez herrixka iritsiko gara.

[11,3 KMa] MARKINEZ

Herria gure ezkerretara utziz Ekialderantz abiatuko gara, lautada alubiala inguratuz, ondoren Molino errekaren adarra den La Tejera errekastoaren ibarretik desbideratuko gara. Bideak gora egiten du astiro haranean barrena Izkiz mendilerroaren gainera helduz.

Izkiz mendilerrotik errekasto txiki batera jaitsiko gara eta, urtegi txiki batera iritsiko, non ezker alderantz bira eginez, beste urtegi txiki bat igaroz, apur bat aurrerago bide gurutze batera joko dugu; bertan GR 282 markak utzi egingo ditugu hegoalderantz bira eginez, Espinaleko urtegiaren ondotik pasatu eta denbora laburrean Urturira helduko garelarik.

[20,4 KMa] URTURI. Etapa amaiera.

[KM 0] OKINA. Salimos de la localidad alavesa de Okina siguiendo paralelos al curso del rio ayuda en dirección sur. Pasaremos junto al antiguo molino de Okina donde termina la pista y se convierte en una senda muy usada. Llegaremos a la localidad de Sàseta.

[KM 5,40] SÁSETA. Bajamos al fondo del barranco para cruzar el rio junto a un lavadero. Seguimos por la izquierda y llegamos a una zona de tierras de labor, nos desviamos hacia la derecha ascendiendo por una zona de matorral. Volvemos a caminar junto a tierras de cultivo por una pista que nos conduce a Urarte.

[KM 8,3] URARTE. Cruzamos el pueblo por la calle central y llegamos a la carretera A-3134, la cruzamos y continuamos por una pista de grava, descendemos hasta un estrecho valle, punto donde confluyen dos afluentes del rio Ayuda. La senda prosigue hacia la izquierda por un camino que va remontando la margen derecha del cañón del río Molino. Después de unos 2,5 km de recorrido, siguiendo aguas arriba el curso del río Molino, se llega a Markínez.

[KM 11,3] MARKINEZ Dejamos el pueblo a nuestra izquierda avanzamos en dirección Este, bordeando la llanura aluvial, desviándose después por el valle del arroyo de la Tejera, tributario del río Molino. Asciende suavemente el valle hasta llegar al alto de la sierra de Izki.

Desde la sierra de Izki se desciende junto a un pequeño arroyo, llegamos a un pequeño embalse donde giramos a la izquierda, pasamos junto otro pequeño embalse y poco más adelante llegaremos a un cruce donde abandonamos las marcas de la GR 282 y giramos a la derecha Sur, pasamos junto al embalse del Espinal y en breve llegaremos a nuestro destino Urturi.

[KM 20,4] URTURI. Fin de etapa.