Larraitz – UARRAIN (1.344m) – Lazkaomendi

DESKRIBAPENA

Abaltzisketako Larraitz auzoan hasten dugu ibilbide hau  (01042). Txindoki mendirantz  Hego Mendabalderako norabiean doan bidea hartzen dugu. Zirigarate mendixkara iritsiko gara eta igotzen jarraitzen dugu baina metro batzuk gorago  igotzen duen  bidea  utzi eta  eskumara  desbideratuko gara (02042) Igaratzarantz doazen marka gorri –zuriak  jarraituz.  Elutseta-ko txabolen goialdetik pasatuko gara eta Alotza haraneko  hondoa  bilatuko dugu gero gorantz eginez, Hegoekialdera, Irazusta mendixkaraino  iristeko (03042). Mendixka honetara iristerakoan gure lehen helburua  eskuineran dugu hain zuzen; itzulingurua  egiten dugu eta mendiaren ekialdetik  igoera labur baten ondoren Uarrain (1.344m) tontorrean aurkituko gara. Hemendik gailurra  jarraituko dugu Mendebalerantz eta elkarren segidan  Malkorri (1.329m) eta  aurrerago Gañeta (1.323m) tontorretatik igaroko gara.

Orain jaitsiera luzea hasten dugu lehenik  Hegoalderantz; 1.140 metroko kotara iristerakoan Hegoekialderantz, Uidui eta Enirioko txabolen  artean pasatuko gara  eta Lazkaomendirantz doan bidea (04042) hartuko dugu bertan. Beti jarraituko dugu  Mendebalerantz mendixka zabalera (05042) iritsi arte,  non eskuinera, Iparrera, biratuko dugun Arastortzekogaña mendia inguratuz. Bidegurutze batean (06042) eskumatik  jarraitzen dugu eta aurrerago Amondarain baserrira (07042) helduko gara. Baserria pasatuta eskuinera joko dugu Iramendi mendia eskuin aldetik inguratzeko; Abalin baserria(08042) izango da hurrengoa eta bertan eskuinera  biratuko dugu  San Juan auzora  iristeko.

DESCRIPCION

Iniciamos esta travesía en el barrio de Larraitz (01042), tomamos el camino que se dirige al monte Txidoki,  SO. Llegaremos al collado de  Zirigarate, seguimos subiendo  y unos metros más arriba dejamos el camino  que sube y nos desviamos a la derecha (02042)  siguiendo las marcas  rojas y blancas que se dirigen  hacia Igaratza.  Pasaremos por encima de las bordas  de Elutseta y  buscaremos el fondo del valle Alotza para seguir  aguas arriba SE  en busca del collado de Irazusta (03042). Al llegar a este collado tenemos  nuestro primer objetivo  justo a  nuestra derecha, hacemos un rodeo   y por su cara Este  iniciamos una breve  subida  a Uarrain 1344m. Desde aquí  seguiremos la cresta  hacia el Oeste y pasaremos sucesivamente por Malkorri  (1329) y más adelante por Gañeta (1323).

Ahora empezamos un largo descenso primero en dirección Sur,  al llegar a la cota de 1140  metros hacia el SO, pasaremos entre las bordas de Uidui y Enirio  para  tomar el camino (04042) que desde estas bordas se dirige hacia Lazkaomendi. Caminaremos  siempre hacia el Oeste hasta llegar a un amplio collado (05042) donde giraremos a la derecha Norte bordeando el monte Arastortzekogaña. En un nuevo cruce (06042) seguimos por la derecha y más adelante alcanzaremos  el caserío Amondarain (07042),  pasado este giraremos a la derecha y bordearemos por la derecha el monte  Iramendi, al llegar al caserío Abalin(08042) giraremos a la derecha para llegar al barrio San Juan.