Berroztegieta – ARRIETA (1.001m) – Subijana

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/ARRIETA-Berroztegieta-Subijana-cjt.gpx”]DESKRIBAPENA

Arrieta (1.101m), Zaldiaran (980m), Busto (979m) eta Samigel (946m), baso eta oihan artean dauden Gasteizko Mendi totorretatik doa gaurko ibilaldia.

Berrostegietako atseden lekuan hasiko dugu zeharkaldia (01014); laster eskumara utziko ditugu GR25eko (02014) markak eta (H) alderantz joko dugu; ur-depositu baten ondotik pasa ondoren errepidera ailegatuko gara (03014). Zeharkatu errepidea eta Baserriak bidea hartu; txalet batzuen ondotik pasako gara eta hauetariko azkenaren ondoren, 200 m ingurura, pista nagusia utzi eta ezkerrera doan bidea hartuko dugu (04014), (H) norabidean; errekasto bat zeharkatu, alde batera utzi ezkerrera doan beste bide bat (05014) (H) aldera, Buesa baserria eskuma aldean geldituko da eta izen berbera duen sakanetik aurrera egingo dugu pinadian zehar.

Bidegurutzea (06014) aurkitzen dugunean eskumara (HE) hartu, hurrengo bidegurutzean (07014) aurrera (H), igoera hasiko dugu muinora arte, hurrengo bidegurutzean (08014) eskumara hartuko dugu (H), Arrieta mendi-hegalean (H) norabidean ibiliko gara hurrengo muinora (09014) ailegatzeko, hemen eskumara hartu (M); metro gutxira bide nagusia utzi eta eskuma aldera doan bidexka jarraituko dugu berriro ere bide nagusiarekin topo egin arte. Azken hau jarraituz Arrieta tontorra aurkituko dugu (1.001m buzoia eta erpin geodesikoa)(10014).

Zaldiaran mendatera jaisteko (HM) norabidea jarraituko dugu, alanbre-hesia ezker aldean mantenduz; antena bat ikusiko dugu bidegurutzean (11014), bertan eskumara doan bidea hartu (IM), eta mendatera ailegatuko gara(12014). Bidezidorrak igoera laburtu egiten du baina zementuzko pista jarraituta Zaldiaran Haitzera (980m) helduko gara (13014).

Tontorretik ezker aldera itzulinguru luzeagoa egingo dugu (M) aldeko gailurrean kokatzeko; bide erabili batek zeharkatzen du, eta Silo mendatetik pasa ondoren Busto (979m) (14014)gainera heldu arte jarraituko dugu.

Mendebaleko norabidean jarraituko dugu, pistaz lehenengo, eta gero, kilometro erdi ingurura pista utzi eta ezkerrera dagoen bidexka hartu (15014) gailurra jarraitzeko. Aurrerago San Migel Gaina (946) (16014) aurkituko dugu. Hemendik izen bera duen muinora (M) aldetik jaitsiko gara (17014); harrespila batzuk adierziko digute eskumara hartu behar dugula (I) Subijanara jaitsiera hasteko.

(Europa jatetxea (18014) dagoen zebitzu gunera jaistea erabaki ezkero, errepidea jarraituz edo herriaren (M) aldetik doan lursail-bidetik joan gintezke).

DESCRIPCION

Recorrido agradable y entretenido por zonas boscosas, a través de cimas de Montes de Vitoria: Arrieta (1.001m),Zaldiaran (980m), Busto (979m) y San Miguel (946m).

Partimos del área recreativa de Berrostegieta (01014); a pocos metros dejamos a nuestra derecha las marcas de la GR25 (02014) y seguimos hacia el (S); pasamos junto a un depósito de agua y en breve llegamos a la carretera (03014). Cruzamos para tomar el camino de Los Caseríos; pasamos por varios chalets y a unos 200m del último, dejamos la pista principal y tomamos un camino que sale a nuestra izquierda (04014) (S); pasamos un riachuelo, dejamos un camino que sale por nuestra izquierda (05014) (S), dejamos a nuestra derecha el caserío Buesa y progresamos entre pinos por el barranco del mismo nombre.

Llegamos al cruce (06014) derecha (SE), luego cruce (07014) de frente (S), iniciamos una subida y llegaremos a un collado, en el cruce (08014) tomamos derecha (S), faldeamos el monte Arrieta en dirección (S) hasta llegar al collado marcado con (09014), giramos a la derecha (O); a pocos metros dejamos el camino principal y tomamos una senda que sale a nuestra derecha; seguiremos hasta toparnos con el camino principal que nos llevará hasta la cumbre de Arrieta (1.001m. buzón y VG) (10014).

Para bajar al puerto de Zaldiaran seguimos dirección (SO) con la alambrada a la izquierda; llegamos a un cruce donde hay una antena (11014), tomamos el camino de la derecha (NO), que nos llevará hasta el puerto (12014). Tomamos pista cementada que sube a la Peña Zaldiaran (980m) (13014). (Hay senda que ataja la subida).

Desde la cima, para salvar el cortado, hacemos un rodeo por la izquierda que nos sitúa en el cordal (O); una senda muy usada lo recorre y después de pasar por el puerto del Silo nos lleva hasta la cima de Busto (979m) (14014).
Seguimos hacia el (O), primero por pista y a unos 0,5 Km dejamos la pista y tomamos una senda a la izquierda (15014) que recorre el cordal cercano al cortado. Más adelante llegamos al Alto San Miguel (946m) (16014). Desde aquí bajamos hacia el (O) hasta llegar al collado del mismo nombre (17014); unos hitos nos indican que debemos girar a la derecha (N) para iniciar el descenso hacia Subijana.

(Si optamos por bajar al restaurante Europa (18014) podemos hacerlo por carretera o por el camino parcelario que sale por el (O) del pueblo).