Ason – PORRACOLINA (1.408m) – S.Roque de Riomera

Gure zeharkaldia Siako mendatera igotzen doan errepidean hasiko dugu, ibaira bertara doan lehenengo jaitsiera aurkitu arte. Hemen zubi batetik gurutzatuko dugu hura eta MENDEBALDERANTZ egingo dugu, Ason ibaiak 1. erreka adarra jasotzen duen ibilbidean gora igoaz. Cartabon izeneko errekastoa dugu (ez da inongo urik ikusten bertan).

Hasieran, bi bider zeharkatuko dugu erreka. Ondoren Rolacia izeneko troka igotzen hasiko gara.

550 metrotan bidegurutze bat aurkituko dugu, ezkerretarantz hartuko dugu (zedarri batek adierazita). Aurrerago beste zedarri bat dator, ezkerrekoa Chumino etxoletara doa; guk eskuinekoa hautatuko dugu (bi harri multzok adierazten dute).

Zelai batera irten, etxola baten ondotik burdin hesi baten azpitik igaro, eta gorantz jarraitzen dugu.

Aldapa gogortu egingo da. Bidezidorra bueltaka eta bueltaka doa. Bidegurutze asko ikusiko ditugu (Pentsa daiteke jaitsialdian bidea mozteko direla).

Muino batera joko dugu (1050 metro), aurrez aurre El Helgueron-eko etxolak ditugu.

Etxolaren eskuinerantz zuhaitz baten ondotik doan bidexka hartuko dugu. Burdin hesia pasatu eta gorantz doan zidorra aukeratuko dugu.

Sotomboko etxoletara iritsiko gara. Bidezidorrak burdin hesiaren ondotik eskuinerantz jarraitzen du, gero ezkerrerantz egiten du bira Mina izeneko muinora heltzen delarik (1273 m.).

Bistan dugu Porracolina. Bidexka mendi bizkarretik doa gorantz. Berau erabiliko dugu gailurraren azpian dagoen igarobidea aurkitzeko zeinak harkaitzezko murrua gainditzen duen.

Zapalduriko belarrak ezkerrerantz doan bidea erakusten digu, hau da, gailurraren azpitik muino batera garamatzana; haitzertzean zehar Porracolinan utziko gaitu (1408 m.).

Igoerako bide beretik jaitsiko gara Minako muinora.

Aska baten ondoan beherako bidea hasten da.

Hasiera baten zidorra galdu egiten da (bertikalki jarritako harri batzuk gure erreferentzia izango dira).

Zidorrak aldapa leuntzeko bueltak emanez egiten du beherantz; beste maldara pasatzen da baso txiki baten ondotik igarotzen delarik. Ondoren, behean daukagun behe-ibarreraino jaisten da.

Bidexka oso itxia dago, urritza txiki eta pago batzuk tarteko.

Aldai batera irtengo gara. Berehala Calseca izeneko auzora doan errepidea aurkituko dugu (550 m.).

Beherantz jarraituko dugu Valdicioko bidegurutzeraino iristen garela. Gero eskuinerantz goaz, Riomierako La Puente de San Roque auzora jaisten jarraituko dugularik. Bertan kanping txiki bat ikusiko dugu.

Zeharkaldiaren luzera 5 ordu 30 minutu gutxi gora behera.

—————————————————————————

Iniciamos la marcha por la carretera que sube al Puerto de la Sía, hasta que encontremos la primera bajada que conduce al propio río, lo cruzamos por un puente y seguimos la dirección OESTE, remontando el curso del primer afluente  que recibe el Asón. Es el arroyo Cartabón (no se le ve el agua por ningún lado).

Al principio, cruzamos el arroyo un par de veces y empezamos a subir la cuesta del Barranco de Rolacia.

A los 550m viene un cruce, coger a la izquierda (indicado con un hito). Más adelante otro cruce, el de la izquierda se dirige a las cabañas de Chumino, nosotros cogemos a la derecha (lo indican dos montoncitos de piedras).

Salimos a un prado, cruzamos por debajo de una alambrada, al lado de una cabaña y seguimos subiendo.

La pendiente se endurece y el sendero comienza a dar vueltas. Hay muchos cruces (se supone que es para acortar el camino en el descenso).

Llegamos a un collado (1050m), tenemos en frente las cabañas de El Helguerón.

Cogemos un sendero a la derecha (hay un poste con marcas amarillas), entramos en el prado y subimos hasta la primera cabaña.

A la derecha de la cabaña sigue el sendero, que pasa al lado de un árbol, pasamos una alambrada y cogemos el sendero que sube.

Llegamos a las cabañas de Sotombo, el sendero sigue por la derecha al lado de la alambrada, luego gira a la izquierda y llegamos al collado de la Mina (1273m).

El Porracolina lo tenemos a la vista, el sendero sube por el lomo y nos sirve para encontrar el paso que supera la pequeña barrera de rocas que hay debajo de la cumbre.

La hierba pisada, nos indicará el camino que se dirige a la izquierda, por debajo de la cumbre, a salir a un collado, que por la cresta nos lleva al Porracolina 1408m

Descenderemos por el mismo camino hasta el collado de la Mina.

Al lado de un abrevadero comienza el descenso.

Al principio el sendero esta perdido (unas piedras colocadas verticalmente nos sirven de referencia).

El sendero baja dando vueltas para suavizar la pendiente, cruza a la otra pendiente, roza un pequeño bosque y bajamos al fondo de la vaguada que tenemos debajo.

El sendero está muy cerrado por pequeños avellanos y hayas.

Salimos a una pista y enseguida a la carretera en el barrio de Calseca (550m).

Seguimos bajando, llegamos al cruce de Valdició y hacia la derecha, bajamos al barrio La Puente de San Roque de Riomiera donde hay un pequeño camping.

Duración de la travesía aproximadamente 5horas 30minutos.