Bizkaiko Bira 8. Muskiz – ALEN (804m) – Turtzios

Orria || Track

DESKRIBAPENA

Las Acacias auzoan hasten dugu ibilbidea jada gure lehen helburua izango den  Mello mendiko gailur belartsua ikusten dugun tokian.

Las Acacias auzoko sarreran, La Rabuda auzora igotzen gaituen errepide txikia hartuko dugu ezkerrera; beraren amaieran begiratoki txiki bat aurkitzen da eta begiratoki aurrean aldapa sendoan pista handiagora eramango gaituen bide txikia aurkituko dugu. Bide zuzenean aurkitzen garela esaten digun lehen seinale-zutoina hemen ikusiko dugu.

Aldapa arinean bigarren seinale-zutoina ikusiko dugun mendixka batera iritsiko gara. Mello mendira 10 minutu geratzen direla dio. Komenigarria da gailurrera heltzea  mendi honek eskaintzen dituen bistak ezin hobeak direlako eta hartatik ia Bizkaia guztia ikus daitekeelako.

Mendixkara itzultzen gara, seinale-zutoina aurkitzen duen tokira. Puntu honetatik gure hurrengo norakoa ikus ditzakegu: Alen eta Betaio mendien arteko mendixka. Galtzeko arriskurik gabe Las Muñecas mendatera  iritsiko gara eta  aurrez-aurre dagoen pista zabalean sartuko gara; pixka bat  aurrerago pista utziko dugun lepo  batera iritsiko gara  suebaki batetik aldapa gogorrean Alen eta Betaio mendiak banantzen dituen mendixkaraino igotzeko. Ezkerrera biratzen dugu eta Alen mendira igotzen gara. Mendixkara bihurtzen gara eta ezkerrera biratzen dugu GR bidea jarraitzeko. Hemen jada dena jaitsiera da;  lehengo eta behin Gordon auzotik pasatuko gara   geroago Turtzioz-era, bide-amaierara, iristeko.

DESCRIPCION

Iniciamos la ruta  en el barrio de Las Acacias desde donde ya vemos la cima herbosa del monte Mello, nuestro primer objetivo.

A la entrada del barrio de Las Acacias, cogeremos a la izquierda una pequeña carretera que nos sube al barrio de La Rabuda;  al final del mismo se encuentra un pequeño mirador y enfrente del mirador encontraremos un pequeño sendero que en fuerte pendiente nos lleva a una pista mayor. Aquí  veremos el primer poste de señales que nos indica que nos encontramos en el camino correcto.

En ligera pendiente llegaremos a un collado donde veremos el segundo poste de señales. Nos indica que al Mello quedan 10 minutos. Es aconsejable hacer cumbre, pues las vistas que ofrece este monte son inmejorables, ya que desde él se puede ver prácticamente toda Bizkaia.

Regresamos al collado donde se encuentra el poste de señales. Desde este punto podemos ver nuestro siguiente destino, el collado entre los montes Alen y Betaio. Llegaremos sin perdida al Puerto de Las Muñecas, donde enfrente entraremos en una ancha pista;  poco más adelante llegaremos a un collado donde dejaremos la pista para subir por un cortafuegos en una dura pendiente hasta el collado que separa el monte Alen del Betaio. Giramos a la izquierda y subimos al monte Alen. Retornamos al collado y giramos a la izquierda para continuar por la GR. Desde aquí   ya todo es descenso, pasando primeramente por el barrio de Gordon para llegar  posteriormente a Turtzioz,  final de ruta.