EHZ 11: Lekunberri – Beintza-labaien

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/EHZ 11 – Lekunberri-Beintza.gpx”]

DESKRIBAPENA

Laburpena:  22,7 kilometroko ibilaldi honek bi zati ondo bereiztuak ditu:

Lehenengo zatia Lekunberrin hasten da Gorostietarako noranzkoan GR12ko marka zuri-gorriak kontuan hartuta. Markak jarraituko ditugu Gorostieta, bertaraino (18Km) lau edo lau ta erdi ordutan.

Gorostietan NA 4114  errepidea zeharkatu eta laster ikusiko dugu  Beintza/Labaien herrira zuzenean eramango gaituen   bidearen markak: PRNA 101 (marka hori-zuriak) (4Km).

Kontuak edukitzeko erreferentziak:

Alde Zaharra kaleko biribilgunetik (01025) abiatuko gara ekialderako norabidean eta ondoren ipar ekialderakoan Etxarri auzora doan bidea aurkitzeko. Autobide azpitik dagoen tunelean GR12ko markak ikusiko ditugu eta bertan baita ere Gorostietara doan bidearen lehen aipamena (02025).

Etxarrira heldu (03025) eta mendebaldetik ekialdera zeharkatuko dugu, eliza gure ezkerrean geldituko da. Etxarri auzotik irtetean uraska baten ondoan eskuinera desbideratuko gara (04025). Aurrerago GR12 D1 Aldatz auzotik datorren  bidearekin egingo dugu bat, baina metro gutxitara alde batera utziko dugu  eta eskuinera joko dugu GR12a jarraituz.

Gorostieta aipatzen duen zutoin adierazgailua dago (06025). Ipar ekialderantz jarraituta Arrizuri (844m) tontorra inguratuko dugu. Gure ezker aldera dagoen aldapa igo eta porlanez egindako bideen gurutzatzea daukagu (7,8 Km eginak eta 2 ordu daramatzagu): Iparrerantz bi bide daude, aurrez aurre daukaguna jarraituko dugu, laster gure ezker aldera txabola bat agertuko da, geroago beste bat  eta azken horren ondoan (ezkerrean) porlanez egindago bide aldapatsua hartuta Ireber eta Ernaitzu (1.203) mendien arteko lepora helduko gara (09025).

ADI: Zutoin adierazgailua dago mendi-lepoan, Sobresate (1.135m). Hemendik (ezkerrera) igoko gara Ireber (1.206m) tontorrera berriro ere bertara itzultzeko. Lepoan,  ezkerrera jo eta zelaira jaitsi ondoren laste iturria duen uraska aurkituko dugu. Zutoin adieragailua Otape (1.096m)  (10025).

Otsola zelaietara ailegatzeko ekialderantz jarraituko dugu (11025), iturria dago.

Orain pago artean ipar ekialderako noranzkoan joango gara, zutoina aukituko dugu (12025), Hirumugarrieta menditik   gertu igaroko gara, aurrerago  zutoin bat (13025), ondoren beste bat (14025) eta gero Gorostieta  mendi-lepora helduko gara, NA 4114  errepidea zeharkatuko dugu.

Ehun bat metrotara (15025)  PRNA 101 seinalea ikusiko dugu, alde batera utziko dugu Otedegi (986m) mendira doan GR12 ko bidea eta ezkerrera joko dugu Beintza/Labaien noranzkoan (marka hori-zuriak). Pistaz egingo ditugu kilometro bat eta berrehun metro inguru. Zutoin batek (16025) markatuko digu Labaien herrira jaisten den orbelez beteriko bidea. Beherago Beizkin errekastoa zeharkatuko dugu, ondoren uraska  ikusiko dugu eta ezkerrera biratu behar da laster gure ibilbideko  helmugara iristeko.

Ikustekoak dira ibilbideko azken  kilometroan dauden  ehun urtetik gorako gaztainondoak (17025).

DESCRIPCION

Resumen: Esta etapa de 22,7 kilómetros tiene dos tramos claros:

El primero de los  tramos  sale de Lekunberri por la GR12 (marcas rojas y blancas) dirección Gorostieta. No abandonamos las marcas hasta la última localidad citada (18 Km). Tiempo aproximado de   unas 4 ó 4,5 horas.

En Gorostieta cruzamos la carretera NA 4114  y pronto  veremos la indicación de la ruta PRNA 101 (marcas amarillas y blancas) que nos lleva directamente a Beintza/Labaien (4 Km).

Referencias de interés:

Partimos de la rotonda situada en la calle Alde Zaharra (01025) primero hacia el Este y luego NE buscando la carretera que va al barrio de Etxarri. Al llegar al túnel bajo la autovía nos encontramos con la GR12 y la primera indicación de la ruta a Gorostieta (02025).

Llegamos a Etxarri (03025), cruzamos de Oeste a Este, dejamos la iglesia a nuestra izquierda. Saliendo de  Etxarri, junto a un abrevadero giramos a la derecha (04025). Más adelante, nos juntamos con la GR12 D1 que viene desde Aldatz, a los pocos metros dejamos la GR12 D1 que va hacia el norte y giramos a la derecha siguiendo la GR12.

Hay poste indicador señalando Gorostieta. (06025). Bordeamos la cima de Arrizuri (844m), siguiendo  hacia el NE. Subiendo una cuesta a nuestra izquierda llegamos a un cruce de caminos hormigonados (llevamos 7,8 Km, unas 2 horas), hay dos caminos que van hacia el Norte y  tomamos al frente, pronto una chabola a nuestra izquierda, más adelante se pasa junto a otra, junto a esa chabola (izquierda) inicia un camino hormigonado con fuerte pendiente que nos lleva al collado entre el Ireber y el Ernaitzu (1.203) (09025).

ATENCION: En el collado hay un poste indicador, Sobresate (1.135m). De aquí se asciende (Izda) a Ireber (1.206m), volviendo al mismo punto. En el collado debemos girar a la izquierda y descender por el prado, pronto llegamos a un abrevadero con fuente. Poste indicador Otape (1.096m) (10025).

Avanzamos hacia el Este para llegar a las campas de Otsola (11025) donde hay fuente.

Seguimos dirección NE entre hayas, llegamos al poste (12025), pasamos cerca del monte Hirumugarrieta, más adelante encontramos el poste (13025), luego otro (14025) y alcanzamos el collado de Gorostieta, cruzamos la carretera NA 4114.

Cruzada la carretera a unos 100 metros (15025) veremos la indicación de la PRNA 101, abandonamos la GR12 que sube al monte Otedegi (986m) y seguimos por la izquierda dirección Beintza/Labaien (marcas amarilla/blanca). Caminamos por pista aproximadamente durante  1,2 Km. Un nuevo poste (16025) nos indica el camino, cubierto de hojarasca, que baja a Labaien. Más abajo cruzamos la regata Beizkin, luego veremos un abrevadero donde debemos girar a la izquierda; en breve llegamos a destino.

Merecen nuestra atención  los castaños centenarios  que vemos a lo largo del último kilómetro a Labaien (17025).