Lesaka – UNANU (651m.) – Arantza

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/Lesaka – Arantza-imp.GPX”]

TRACK GDB
TRACK GPX
ORRIA

DESKRIBAPENA

Lesakakoplaza Zaharretik, mendebalderantz,  Bittiria kalean zehar hasiko dugu ibilaldia; laster kalea utzi  eta ezker aldera gorantz doan norabidea jarraituko dugu,  Izotzaldera Bidea;  marka horiz seinalatua dagoen bide honek  eskumara eta gorantz egiten du;  baserri batzuk zeharkatuko ditugu, aurrerago ere  horiz markatuta dagoen    lurrezko bidetik eskuramara eta gorantz joko dugu (001);  bide horrek,  gero ezkerrera egiten du eta zementuzko pista batera ailegatuko  gara (002) eta gorantz jarraituko dugu;  pista horrek ezkerrera egiten duen tokian (003) alde batera utzi eta eskuin aldera igotzen duen bide bat jarraituko dugu hego-mendebalderako norabidean. Biderik nabarmenena jarraituko dugu, karobi baten ondotik igaro (004) eta txabola batera helduko gara (005).  Unanue mendia dugu aurrean.  Pista zeharkatu eta aurrez aurre igoko gara;  bideak mendia inguratzen du baina alde batera utzi eta pinuditik gora Unanue (650m)  tontorrera ailegatuko gara (007) (buzoia).

Atzera egingo dugu pixka bat eta ipar-mendebalderatz jaitsiko gara toki ireki batetik; seinale-tantaia dagoen pista batera helduko gara eta bertatik Pagolleta norabidean, mendebalderatz  jarraituko dugu. Ehiza-postu eta etxolak zeharkatuko ditugu eta  beti gain ingurutik  jarraituz Pagolletagana (685m) (008) mendian aurkituko gara.  Hemen ezkerrera joko dugu alanbre-hesia gure eskuman mantenduz; mendi-lepo batetik igaroko gara (009) eta alanbre-hesiaren ondotik gaina jarraituz Izu (829m)  gailurrera ailegatuko gara (herpin geodesikoa eta buzoia) (010).

Mendi gainetik,  hego norabidean, aurrera eginez pagadi batean sartuko gara. Txabola baten ondotik pasa eta gero mendi-lepora goaz;  hemen  ezker alderantz, hego-ekialdera norabidean  jaisten den pista (011) jarraituko dugu, marka hori-zuriak.

Pista horretatik Aientsa auzora helduko gara, (Arantza herria  ikusiko dugu aurrean) (012). Hemedik aurrera marka hori-zuriak  eskuma aldetik erreka zulora jaisten dira eta Arantza herrira doaz.  Gure track-bideak markak alde batera uzten ditu eta aurrez aurre jaraitzen du baserri batzuen ondotik zeharkatzeko eta ondoren zementuzko bidea utzirik,  eskuman eta beherantz doan bidea hartzeko (013).  Aurrerago zementuzko bidea zeharkatu eta ezker aldean   baserri bat duen zelai batetik  pasako gara;  harresi baten ondoan beherantz doan bidea hartuko dugu; ur-potzu batzuen ondotik pasa eta erreka ondora arte jaistsiko gara. Hemen lehen utzitako markak hori-zuriak aurkituko ditugu  berriro eta haiek  jarraituz  Arantza herrira igoko gara.

DESCRIPCION

En Lesaka salimos de Plaza Zaharra en dirección Oeste por la calle Bittiria, enseguida la dejamos y tomamos un camino que sube por la izquierda, Izotzaldera Bidea;  este camino gira a derecha,  marca amarilla subiendo;  pasamos por una serie de caseríos,  más adelante tomamos un camino  de tierra a derecha (001) en ascenso  con  marca amarilla;  este camino, más adelante, gira a izquierda y nos lleva a una pista de cemento (002) por la que seguimos subiendo; en el momento que la pista de cemento gira a la izquierda (003), la dejamos y vamos  por un camino que sube hacia la derecha, Suroeste.  Seguimos el camino más evidente, pasamos junto a una calera (004) y llegamos a una chabola (005). Tenemos enfrente el monte Unanue. Cruzamos una pista y subimos de frente;  el camino bordea el monte, pero lo dejamos (006) y subimos por el pinar a su cima Unanue (650m) (007).

Retrocedemos un poco y bajamos en dirección  Noroeste por terreno despejado; llegamos a una pista con poste de señales seguimos por ella en dirección Oeste, Pagolleta.  Pasamos por puestos de caza y bordas de cazadores;  siempre próximos al cordal llegaremos a Pagolletagana (685m) (008).  Aquí vamos a la izquierda con la alambrada a nuestra derecha;  pasaremos por un collado (009) y siguiendo el cordal junto a la alambrada llegaremos a Izu (829m) (VG y buzón) (010).

Continuamos por  el cordal que nos introduce en un hayal,  manteniendo la dirección Sur. Pasaremos junto a una chabola y llegaremos a un collado, donde  tomamos una pista (011) que desciende hacia la izquierda, Sureste, marca amarilla y blanca.

Esa pista nos lleva a la barriada Aientsa, (divisamos Arantza al  frente) (012). Desde  aquí las marcas amarilla y blanca van por la derecha, bajan al río y llevan a Arantza.  El track deja las marcas y sigue de frente, pasa junto a unos caseríos, luego deja el cemento y toma un camino  a la derecha y bajando (013). Se  cruza un camino de cemento y  se pasa por un prado con un caserío a la izquierda;  junto a un muro de piedra hay un camino en descenso que lo seguiremos;  pasa por unos pozos de agua y baja hasta el  río. En este punto nos reencontramos  con las marcas y siguiéndolas subimos a Arantza.