Zengotita – OIZ (1.029m) – Nabarniz

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/Zengotita-OIZ-Nabarniz.gpx”]

DESKRIPZIOA

Mallabiko Zengotita (01012) auzoa baino 200m lehenagotik hasiko dugu ibilaldia; bi baserriren artetik pasa eta Iturzurira doan bidea hartu (kartela marka horiekin); txabola baten ondotik lehenengo eta geroago beste baten ondotik pasako gara.

Gure eskuinean geldituko da Zengotitagane muinoa eta aerogeneragailuen artetik doan pista jarraituko dugu. Bidegurutzean (02012) pista alde batera utzi, alanbre-hesia zeharkatu eta Iturzurira doan bide zabal bat jarraitu hego-mendebalderako norabidean. Ondoren ipar-mendebalderanz aerogeneragailuen lerroa jarraituz Oiz tontorrera (03012). (Adi, behelainoarekin GPSak ez dira ibiliko).

Jaitsiera hego aldera egingo dugu, San kristobal baselizara doan pista jaraituz. Aerogeneragailuen lerroa jarraitu eta lehenengoaren parean eskuinera dagoen bidexka hartu (04012). Pistatik jarraituko dugu beherantz hurrengo bidegurutzera arte (05012); hemen beste bedexka bat eskumara. 200 metro beherago dagoen utzean (06012) ezkerrera hartuko dugu , Munitibarerako kartela. Hurrengo bidegurutzean (07012) GR38 bidearen kartela dago; Ganbe-Bermeo norabidea jarraituko dugu. Pistatik jaitsi 500metro gutxi gorabehera, ondoren eskumara doan bide batetik joanez laster BI3231 errepideko 33.kilometroan aurkituko gara (08012). Hemen dagoen kartela kontuan hartuta Astorkigane GR98 norabidea hartuko dugu. 150 metrotara beste kartel bat dago, eskumara hartu. Hurrengo bidegurutzean (09012) eskumara hartu eta ondorengoan (10012) ezkerrera. Kurutzeleku baserri ondotik pasako gara, pista jarraitu eta laster Astorkiganen egongo gara.

Errepidea zeharkatu, bi baserriren artetik pasa eta bidegurutzean (11012) ezkerrera hartu; metro batzuk aurrerago zemento-pista utziko dugu (12012) eta eskumara doan bide zabal bat hartu (marka gorri-zuriak). Aldapa gogorra igo behar dugu, 90ºko biraketa egin eta bidegurutzean (13012) ezkerrera hartu eta ipar norabidean igotzen jarraituko dugu Kanpona gaina arte 505m.buzoi berezia eta herpin geodesikoa) (14012).

Hemendik Arrola tontorrera joateko gailurretik jarritu behar dugu. Minarria 450m (15012) eta aurrerago Elbitzuaga 458m (16012) gainak pasako ditugu.

Arrolabekoa baserrira ailegatzen garenean (17012), Arrolara igoera hasteko kate-hesia eta baserriaren jabegoan dauden hiru ate zeharkatu behar ditugu. Bide zaharraren albotik joanda Arrolagoikoa baserrira doan zementuzko bidea aurkituko dugu; zeharkatu eta gorantz jarraitu zelai eta zuhaztien tartean dagoen bidetik Arrola tontorrera 532 Buzoia. (18012)

Nabarniz aldera jaisteko , mendebalderantz hartu, lizar multzo bat dagoen tokirantz. Aurrerago harrizko horma (19012) pasa eta eskumara hartu; 100 metro inguru jaitsi eta eskumara dagoen pista jarraitu BI 3242 errepidera ailegatzeko; hemen eskumara bira eta 700 metro ingurura Nabarniz dago. (20012)

DESCRIPCION

Salimos 200 metros más abajo del barrio Zengotita (01012) de Mallabia; pasamos entre dos caseríos, giramos a la derecha y tomamos el camino dirección Iturzuri (cartel indicador con marcas amarillas) pasamos junto a una chabola y poco más adelante junto a otra.

A nuestra derecha dejamos el alto de Zengotitagane y alcanzamos la pista que discurre por los aerogeneradores. En el cruce (02012) abandonamos la pista cruzamos una alambrada y seguimos por amplio camino en dirección suroeste hacia la fuente de Iturzuri. Continuamos hacia el noroeste siguiendo la línea de aerogeneradores hasta llegar a la cima de Oiz 1012m (03012). (Si coincide un día de niebla atención, en el alto de Oiz no funcionan los GPS).

Desde la cumbre bajamos unos metros hacia el Sur para tomar la pista que baja hacia la ermita San Kristobal. Seguimos la línea de los aerogeneradores y a la altura del primero tomamos un atajo por la derecha (04012). Continuamos descendiendo por la pista hasta el cruce (05012) donde volvemos a tomar otro atajo por la derecha. Doscientos metros más abajo nos encontramos con el cruce (06012) giramos a la izquierda dirección Munitibar (indicador). En el cruce (07012) nos topamos con un cartel indicador de la GR38; seguimos dirección Ganbe- Bermeo. Descendemos por la pista y a unos 500 metros la dejamos para seguir por un camino que sale por la derecha que en breves minutos nos deja en el Km 33 (08012) de la carretera BI 3231. Aquí hay un cartel indicador, tomamos dirección Astorkigane GR98. A los 150 metros hay otro cartel indicador giramos a la derecha. En el cruce (09012) seguimos por la derecha y en el (10012) por la izquierda. Pasamos junto al caserío Kurutzeleku, tomamos la pista y en breve llegamos a Astorkigane.

Cruzamos la carretera, pasamos entre dos caseríos, en el cruce (11012) seguimos por la izquierda y unos metros más adelante dejamos la pista de cemento (12012) y tomamos el amplio camino de tierra que sale por nuestra derecha (marcas roja y blanca). Subimos por fuerte pendiente, hacemos un giro de 90º y llegamos al cruce (13012), aquí giramos a la izquierda y seguimos subiendo dirección Norte hasta llegar al Kanpona 505 m (14012) (vértice geodésico y singular buzón ).

Desde aquí hasta llegar al Arrola el camino discurre siempre por lo alto de la cresta. Pasamos por el alto de Minarria 450 m (15012) y más adelante por el de Elbitzuaga 458 m (16012).

Al llegar al caserío Arrolabekoa (17012) para iniciar la subida al Arrola debemos atravesar la cadena, y tres puertas que están “dentro de la propiedad del caserío”. Subimos paralelos al camino viejo hasta toparnos con la pista de cemento que va al caserío Arrolagoikoa, la atravesamos y seguimos subiendo por la linde entre el prado y el arbolado hasta llegar al Arrola 532 m buzón (18012).

La bajada hacia Nabarniz la iniciamos dirigiéndonos hacia un grupo de fresnos, Oeste; poco más adelante nos topamos con una pared de piedras (19012), la cruzamos y giramos a la derecha, bajamos unos cien metros y giramos a la derecha para tomar la pista que nos lleva hasta la carretera BI 3242; giramos a la derecha y a unos 700 metros llegamos a Nabarniz. (20012)