Arantza – LOITZATE (1.040m) – Goizueta

Arantza- Loitzate- Goizueta

Arantza – LOITZATE (1.038m) – Goizueta

ARANTZA  herriko plazatik goranzko norabidea hartu  eta Pabloenea jatetxearen aurrean ezkerrera abiatuko gara. Bidegurutze batean PR-Mendaur eta marka zuri-horiak ikusiko ditugu. Ibilaldiaren zatirik nagusienean marka horiek izango dira erreferentzi guretzat. Kanposantu ondotik pasa eta aurrerago, errebuelta baten ondoren lurrezko pista hartuko dugu. Txabola baten inguruan pista bukatzen da.

Txabola horren atze aldean  ego-egomendebal norabidean bidezidorra hartu; laster alanbrada artean  igo ondoren eta pista bat jarraituz  muino batera ailegatuko gara  (norabideen argibide-taula). Eskuinera jarraitu, Medaurreko norabidea (ego-mendebaldera). Aurrerago pista leunagoa egiten denean,  mugarria eta marka zuri-horiek iragartzen digute goranzko norabidea. Mendiederrera doana hartu eta goian eskumara (mendebaldera) gailurra jarraituz Ekaitza mendira ailegatuko gara. Gailurretik jarraituko dugu (ipar-mendebaldera), Ekaitzako Ate pasabidean, ezkerrera hartu eta alanbrada baten ondotik (hego-mendebaldera) goranzko bidean Loitzate tontorrera igoko gara.

Alanbradaren ondotik mendebalderanzko norabidean jaitsi  mendi lepora eta aurrerantzean ugari ikusiko ditugun harrespil (cromlech: historiaurreko ehorzketa tokiak) horietako bat aurkituko dugu. Mendi gailurretik zehar jarraituko dugu. Aurrerago, ehiza-tokia, ipar-mendebaldeko norabidean, alanbrada hautsita dagoen ingurutik jarraitu eta mugarri eta beste harrespil batekin aurkituko gara. Laster, Amonamotzeko kaskoa; hemen eskumara hartu ipar-mendebaldera.

Hurrengo tontorra, gutunontzirik gabe,  belartsua eta garbia da. Eskumara hartu, mendebaldera, behe aldeko pinudi baterantz. Arremaletako harrespila, ur-putzu baten ondoan. Marka hori-berdeak  ikusten dira harri eta taket batzuetan. Aurrerago norabide seinaleak eta monumentu megalitikoa. Bilurtzikar harrespila: mendebaldeko norabidea hartu, eskumara.

Enekolorriko soroa mendi-lepora ailegatu aurretik pinudi batean markak: (ibilbideen mapa, norabideak eta ehorzte monumentua). Eskuman daukagun bide zabala hartu, abeletxe baten ondotik pasako gara. Aurrerago Aitasemegi harrespila; norabide seinaleak. Beherantz goazela, laster ezkerrera hartu behar dugu alboetan harrizko hormak dituen bidera. Hurrengo bidegurutzean ezkerrera baserri baten ingurura. Zementuzko pista. Ondoren pare bat aldiz zeharkatu beharko dugu kaminoa, betiko bide zaharretatik Goizuetara jaisteko.

Arantza – LOITZATE (1040m) – Goizueta

Salimos de ARANTZA (261m). De la plaza del pueblo subimos dirección este y en frente del restaurante Pabloenea giramos izquierda subiendo. Llegamos a un cruce que indica PR-Mendaur (marcas amarillas y blancas); las seguimos en buena parte del recorrido. Pasamos junto al cementerio y un poco mas adelante, tras pasar una curva  tomamos una pista de tierra a la derecha, siguiendo las marcas. Llegamos a una chabola donde la pista termina.

En la parte de atrás de la chabola sale un sendero que tomamos siguiendo las marcas (sur-suroeste); al poco rato subimos entre alambradas, llegamos a una pista que nos lleva a un collado con panel indicador, seguimos derecha dirección Mendaur (suroeste); algo más adelante en el camino vemos una pista que llanea y al lado unos hitos  y marca amarilla blanca que indican un camino que asciende; tomamos el que sube a Mendieder, una vez en el alto giramos derecha (oeste) y siguiendo el cordal llegamos al Ekaitza. Seguimos  el cordal (noroeste), llegamos al paso Ekaitzako Ate; en este punto giramos izquierda y subimos junto a la alambrada (suroeste)  a la cima de Loitzate.

Descendemos dirección oeste siguiendo la alambrada, hasta llegar al collado (cota 970m) y nos encontramos con uno de los numerosos cromlech (monumento funerario) que podremos ver en lo que nos queda de travesía. Seguiremos el cordal.  Luego,vemos unos puestos de caza y seguimos  dirección noroeste. Avanzamos  por  zona de  alambrada caída,  hasta encontrarnos con un mojón y nuevo cromlech.

Seguimos todo el cordal, dirección suroeste. Amonamotzeko kaskoa. Aquí giramos a la derecha, noroeste.

En la próxima cota limpia y  herbosa  sin buzón, giramos a la derecha, oeste, visualizando abajo un pinar.  Cromlech de Arramaleta  junto una balsa.  Continuando ya veremos marcas amarilla/verde en piedras y algunas estacas. Cota con paneles de dirección, monumento megalítico. Cota cromlech Bilurtzikar, tomar dirección oeste, a la derecha.

Encontramos un pinar con marca en uno de los árboles  y el collado de Enekolorriko soroa  (panel de recorridos, direcciones y monumento funerario). Cogemos el amplio sendero de la derecha. Pasamos al lado de un redil y chabola de ganado. Más adelante el cromlech de Aitasemegi;  panel de direcciones.

Avanzando en suave descenso, poco después girar  a la izquierda para dar a un viejo sendero con muro de piedra. En el siguiente cruce, izquierda,  atravesando un paso con estacas dirección a un caserío. Pista de cemento. En un par de ocasiones cruzaremos la carretera para bajar por antiguos caminos a la localidad de Goizueta.

Periko Taldea 25/04/09

Descargar El Track (TRK)

Descargar Los Waypoints (WPT)

Descargar El Archivo (GPX)