Kortakogain – AUMATEGIGAINA – Ozaeta

Kortakogain – AUMATEGIGAINA (1191m) — Ozaeta

Arantzazu baino kilometro bat lehenago, Kortakogaineko bidegurutzean hasiko dugu ibilbidea, ezker aldean hego-ekialderantz doan pistan beherantz hartuta. Baserri baten aurretik pasatu eta uraska ondoan burdinazko atearen ondoan marka  horiak eta zuriak  dauzkagu . Landa zeharkatu eta ura daraman kanalaren gainetik joango gara Akuegiko Errota (PR-GI 104) norabidean. Errotara heltzerakoan markak jarraitu zementuzko  bidea aurkitu arte. Hemen, eskubira, zubia eta hezia zeharkatu. Erreka ertzera jaistea merezi du ur-jauzia eta aurrerago haitzetatik ateratzen diren  ur-txorro naturalak ikusteko.

Basabide nagusia eta markak dituena izango da jarraituko duguna txabola eta alanbrada bat dagoen lepora ailegatu arte. Hemen, ezkerrera, hego aldeko norabidea. Bidegurutzeak eta pago handiak  dauden  tokira ailegatzerakoan, aurrez aurre gorantz harrizko pistaren ondotik doana hartuko dugu, (marka horia). Adi pagadian zehar markak galdu gabe beti gorantz eta hego-ekialderantz joateko. Bidezidorrak  historiaurreko Artaso trikuharri hilobira eramango gaitu estaketako marka gorria eta zuhaitzetako marka horiak jarraituz.

Pagadian gorantz, hego aldeko norabidean, jarraituko dugu. MP 77 mugarria. Elgea mendi-lerroko haize-errotak ikusten dira. Markak eta bidarriak   galdu gabe gora ailegatuko gara: GainLaburreko lepora (1.160), MP 65 mugarri ingurura.

Mendebaldeko norabidea hartu eta Keiztuigaina (1.133) tontorrera goaz. Lehengo norabide berean pixka bat jaitsi eta Artia (Gaboño) tontorra (1.177).

Haize-errotak  jarraituz, Sekilaga (1152),eta  Burgamendi (1082) Aumategi tontorra baino lehen. Saiturri lepora (1.043) jaisten gara.

Aumategi eta Mugarriluze tontorren artean dagoen lepoan, 17. zenbakidun haize-errota baino lehen,  bidarriek markatzen digute ezker aldera jaisten den bidea. Jaitsieran gurutzea topatuko dugu; bidea jarraitzen dugu ezker aldekoa utzita. Haritz eta pinuz inguratutako oihanetik igaroko gara. Bidegurutzean  ezkerrera, beherantz, hartuko dugu. Ondoren pista batetik Elgeara ailegatuko gara.

Elgeatik irtetzerakoan, bidegurutzean, kamino nagusia utzi eta eskumara ateratzen den  pista zabal bat hartuko dugu. Etxalde baten ondotik igaroko gara. Bidegurutze batean ibaia zeharkatu eta bidezidor batetik pistara ailegatuko gara. Geroko  bidegurutzean ezkerrera eta hurrengoan eskumara. Pistaz Ozaetara ailegatu arte.

Kortakogain – AUMATEGIGAINA (1191m) — Ozaeta

Poco antes de Arantzazu, en  el parking de  Kortakogain, es donde iniciamos el recorrido, en dirección SURESTE tomando la pista que desciende por la izquierda. Al poco, pasando por delante de un caserío, y  la puerta metálica junto al abrevadero, vemos las rayas (blanca-amarillas). Cruzamos el prado para avanzar después por encima de un canal de agua. Cogemos la dirección Akuegiko Errota (PR-GI 104). Llegamos al molino y seguimos las marcas hasta dar con una pista de cemento. Derecha, cruzamos el puente, y la valla (precioso salto de agua y más sorprendente todavía los chorros- surtidores naturales de agua que salen de la roca. Merece la pena descender unos por un senderillo junto al río para contemplarlos).

Continuaremos siempre por el sendero  principal y más amplio con marcas, hasta llegar a un collado con chabola y alambradas  al frente. Seguiremos hacia la izquierda, dirección SUR. Llegamos a una zona de grandes hayedos con cruces de caminos. Tomamos el camino de frente  subiendo por la derecha de la pista de piedra, marca amarilla. Atención en el hayedo para  no desviarnos de las marcas, siempre  ascendiendo en dirección SUDESTE. El sendero, con marcas rojas en poste, y amarilla en los árboles nos lleva hasta la sepultura prehistórica, dolmen  de Artaso.

Seguimos subiendo en dirección SUR por el hayedo. Mojón MP 77. Vemos los eólicos de la sierra de Elgea. Los hitos y marcas nos conducen en fuerte pendiente hasta ellos; collado de Gain Labur (1.060m)  junto al mojón MP 65.

Tomamos dirección OESTE, para subir a la cima de Keixtuigaña (1.133m). En la misma dirección descendemos un poco antes de subir a la cima de Artia (Gaboño) (1.177m).

Seguimos los eólicos, Sekilaga (1.152m), Burgamendi (1.082m), hasta la cima de Aumategi (1.191m). bajamos al collado de Saiturri (1.043m)

Entre Aumategi y Mugarriluze, poco antes del eólico nº 17, baja un camino a la izquierda (hitos), en el descenso encontraremos una cruz, seguimos el camino dejando a la izquierda un ramal; pasamos por un bosque (roble a la izq. y pino a la dech.). En un cruce de caminos, tomamos descendente, izquierda. Luego pista de arena y llegamos a Elgea.

Al salir de Elgea en un cruce dejamos la carretera y tomamos una ancha pista que sale a la derecha; pasamos junto a una granja. En un cruce pasamos el río por un puente a la derecha; por sendero estrecho llegamos a una pista. Luego cruce a la izquierda y en el próximo a la derecha.  Por amplia pista llegamos a Ozaeta.