Ibarra – IPULIÑO (935m) – Berastegi

Ibarran, GURIDI maisu handiaren oroigarriaren ondoan hasiko dugu ibilaldia. Eskuinetik gorantz frontoi ondotik (ipar ekialderantz);  baserrietara doan bide batean eskuinera, abeltegi bat  eta Bizkai Etxe baserria aurkituko ditugu.Bidegurutzean erdiko bidea hartu.Asfaltoa bukatzen denean beste bidegurutze baten zuzen zelaietatik.

Hurrengo bidegurutzean Izaskunetik datorren bidearekin bat egiten dugu, gorantz jarraituz.Begiratoki baten ondotik igarotzen gara, ondoren burdinazko atea eta hilarri baten ondoan dagoen bidezidorretik lursailetatik zehar gurutzeraino goaz (665m).

Berriro itzuli pixka bat, alanbrada pasa eta (ekialderantz) bidezidorra daukagu harresi baten ondotik.. Gora egingo dugu, baina adi goialdean UZTURREko buzoia (735m) ezker aldean aurkitzeko.

Ekialderantz  jarraitzen dugu bidea, gas-zutoinen ondotik, zelaietatik  beherantz burdinazko ateak dauden muino batera arte. Jaitsierako norabidea Ekialdera ate batekin topo egin arte; mendi lepoa, lehenengo aurrez aurre eta gero ezkerretik igoko dugu.

jaitsieran pinudia ezker aldera utziz burdinazko ate bat eta bidegurutzean aurkitzen gara. Gorantz hartuko dugu altzifre (ciprés) baso itxian sartuz. Bertatik irten eta geroago, txabola bat ezkerrean aurkituko dugu. Goranzko bidean, ehiza-lekuak daude  eta “Bilabieta Txiki” trikuharriaren ondoren eskuinera hartuko dugu, baina gero eskerrerako norabidean berriro Lawson altzifre baso itxi batean sartuko gara. Bidea jarraituz eroritako metalezko estruktura  baten ondotik igaro aurretik, pixka bat  lehenago, (izkutuan) URDELAR (849m). tontorreko buzoia dago.

Bideak aurrerako beherantz egiten du, ezkerrean alanbradarekin, eta ehiza-lekuen ondotik pista batera ailegatuko gara. Eskuinera gorantz hartuko dugu, laster mendi lepo bateko bidegurutzera  ailegatuz MUGA (MOA). Ezkerreko bigarren bidetik LARRE (802m) tontorrera igoko gara; aurreratxuago San Lorenzo ermita dago.

Hego ekialderako norabidean jarraituko dugu, pista batera jaisteko. Ezkerrera hartu, ondoren GOROSMENDI muinean  porlanezko bide batekin gurutzatzen da. Norabide-zutoinak ditugu berton: Ipuliño aurrealdean eta Berastegi eskuinera.

Mendi lepoa aurrez-aurre igoko dugu. Pista baten dagoen bidegurutzean tontorrerako bidea markatzen da. Pagaditik zehar IPULIÑO (935) tontorrera igo. Aurreko bidegurutzera jaitsi eta ezkerrera hartu lehen utzi dugun porlanezko bidera jaisteko.

Ezkerrerantz hartuko dugu beherantz eta geroago eskuinera doan bide batek autopista azpitik igaro ondoren, zelaietatik zehar Berastegi herrira eramango gaitu.

IBARRA- (Ipuliño 935m) -BERASTEGI

Partimos de Ibarra del monumento al maestro GURIDI, entre casas subimos por la derecha, pasamos junto al frontón, dirección NORESTE, llegamos a una carretera para caseríos que la tomamos derecha ascendiendo, pasamos por una ganadería, luego caserío BIZKAI ETXE, continuamos subiendo, llegamos a un cruce, tomamos el camino del centro, se termina el asfalto, nuevo cruce continuamos subiendo derecho entre prados, llegamos a otro cruce que nos juntamos con el camino que viene de Izaskun cogemos derecho ascendiendo,  pasamos junto a un mirador cubierto y más adelante al pasar una puerta metálica hay una lápida funeraria a la izquierda y sale un sendero muy marcado a la izquierda que de parcela en parcela nos lleva a la cruz (665m), retrocedemos un poco por el mismo camino, pasamos la alambrada y sale una senda izquierda ESTE  con muro de piedras a la derecha, subimos por él y en la parte alta prestar atención pues es fácil pasarse el buzón  y vértice de UZTURRE (735m) que queda a la izquierda un poco escondido.

Ahora, continuamos por la senda dirección ESTE, sale a zona despejada continuamos por el camino, con postes de gas al lado,  pasamos por prados y el camino desciende hasta un collado con puertas metálicas a los lados, giramos a la izquierda ESTE descendiendo un poco, llegamos a una puerta y subimos la loma de frente por la senda que primero  de frente y más tarde la bordea por la izquierda, al otro lado de la loma descendemos dirección ESTE dejando los pinos a la izquierda hasta una puerta metálica, cruce de caminos y tomamos de frente ascendiendo con el pinar a la izquierda, el camino nos introduce en un bosque de cipreses muy cerrado, seguimos el camino saliendo del bosque, al poco rato dejamos una borda a la izquierda, el camino va ascendiendo y llegamos a unos puestos de caza y al dolmen Bilabieta Txiki, tomamos derecha subiendo por un camino, que luego gira izquierda y  nos vuelve a meter en un bosque cerrado de cipreses de Lawson, siguiendo el camino muy poquito antes de pasar junto a una estructura metálica caída,  a la izquierda (escondido) está el buzón  de URDELAR (849m).

Seguimos por el camino (senda) que poco más adelante empieza a descender, con la alambrada a la izquierda, pasamos por unos puestos de caza y bajamos a una pista que tomamos derecha ascendente y enseguida llegamos a un collado MUGA (MOA) cruce de caminos, cogemos el segundo camino de la izquierda ascendiendo al buzón de LARRE (802m) y un poco más adelante está la ermita de San Lorenzo, continuamos en el mismo sentido SURESTE y bajamos a una pista que la tomamos izquierda y al poco rato se cruza con un camino de cemento en el collado de GOROSMENDI, poste indicador, Ipuliño de frente – Berastegi derecha.

Ascendemos de frente la loma y por el cordal llegamos a un cruce con una pista que nos indica Ipuliño de frente ( luego volvemos a este punto), ascendemos de frente por el hayal y alcanzamos el buzón – vértice de IPULIÑO (935m), retornamos al cruce con la pista y descendemos izquierda llegando al camino de cemento que hemos dejado antes, lo tomamos izquierda descendiendo y veremos que al cabo de poco rato sale un camino a la derecha descendiendo, que pasando por debajo de la autovía nos lleva por los prados a Berastegi.