Lurraldea Gipuzkoa
Denbora guztira 4:00 h.
Distantzia 11,3 km.
Igoera desnibela 961 m.
Jeitsiera desnibela 945 m.

Adarra

Gaurko irteera goizean egiteko antolatu dugu, gero Ixuara etorri eta han Euskal Bizikleta ikusteko, bertako tabernan bazkaria daukagu enkargatuta. Pentsatuz joan etorri azkar bat egitea Adarrara, ez genuen beste lagunei deialdirik egin, eta bakarrik txikiteoan komentatu genuen, batzuk ez ziren enteratu eta hori jendeari ez zaio gustatu , ondorioz kritika batzuk jaso behar izan ditugu. Hurrengorako ikasi dugu, denei deitu eta kitxo.

Andonin autoz joan ginen, Pintado, Angel, Julian eta Andoni. Eibartik goizeko 7 ½ etan irten ginen Besabi aldera(280 m) , 8:20etan oinez hasi ginen eguraldi onaz eta 10ºko tenperaturekin. Gure pentsamendu ibilaldi zirkular bat egitea da bost tontorretik pasatuz , hasi Onddin eta Onddon (Oindo) bukatzeko. Azkeneko hau ez genuen egin debora faltaz.

Bertako tabernari bizkarra emanda, gure aurrean, ezkerretara doan bide zabal bat hartuko dugu, gora doa suabe, gure txangoa zirkularra da, lehenengo ezker aldera joango da gero eskumara hartzeko, erlojuaren orratzak bezala. Bideak garbi garamatza Posontarriko lepora (8:50) bertan izen bereko dolmena, gora jarraituz zelai zabal batetik laster gaude Onddiko tontorrean(550m) (9:08), pixka bat aurrera jarraituz, gure eskumara doan bide zidortik joko dugu, honek biziki behera egiten du bide zabal batekin topo egin arte, hau eskumara hartuko dugu errez Muliskogainara ailegatzeko (9:20). Historia aurreko monumentu ikusgarria, beste batzuen artean lau trikuharri eta monolito bat ikus ditzakegu.

Etorri garen bidetik itzuliko gara eta honek zuzen garamatza Posontarriko lepora, bidea zuzen doa Adarra aldera, aldapa gogor bat igota gero , lepo baten gure eskumara Arlegor (565 m) daukagu (10:05), ez diogu buzoirik ikusten, itzuli berriz lepora eta gure aurrean aldapa gogor batek zuzen garamatza Aballarriko puntara(641m) (10:30), harrizko bi tontor ditu eta badaezpada biak igotzen ditugu, beste aldera jaitsiko gara, Aballarri eta Adarra bitarteko lepoan gelditzen gara zerbait jan eta edateko, eta gure aurrean dagoen aldapari ekiten diogu, ematen duen baino gogorragoa egingo zaigu, Adarra (816), (11:12). Eguraldi onekin gozatu tontorrean eta beste aldera jaisten hasten gara, Oindoko norabiderantz, baina eskumarantz hartuz, Adarra mendiari buelta emango dion bide batetik , bidean iturri bat (11:30), eta beherantz jarraituz bide garbi batetik Besabira ailegatzen gara (12:15). Bertako tabernan zerbait hartu eta Eibar aldera abiatzen gara karrera ikustera.

[:es]Salimos de Eibar al Adarra con la intención de volver pronto para ver la Euskal Bizikleta a su paso por Ixua y final de etapa en Arrate, para ello tenemos encargada la comida en Ixua. Como la idea era ir y volver rápidamente no se hizo convocatoria general en la cuadrilla, solo lo comentamos en el txikiteo, esto, añadido a otros malos entendidos que se produjeron, nos ha supuesto una serie de críticas. Lección aprendida para el futuro.

Fuimos en el coche de Andoni cuatro, Pintado, Angel , Julian y Andoni. Salimos de Eibar a las 7 ½ y comenzamos a andar en Besabi (280 m) a las 8:20. Tenemos buen tiempo y 10º de temperatura. La idea es hacer una circular haciendo varias cumbres comenzando por Onddi y hasta Onddo(Oindo), al final no iremos a este último por falta de tiempo.

Dando la espalda al restaurante, frente a nosotros tomamos un amplio camino que está a la izquierda, nuestro recorrido va girando hacia la izquierda y es una circular en el sentido de las agujas del reloj , en suave ascensión nos conducirá al collado de Posontarri (dolmen) (8:50), continuando con la ascensión por ladera herbosa llegamos a la primera cima Onddi (550 m) (9:08), superada la cumbre, a nuestra derecha un sendero con fuerte descenso nos lleva a un camino que tomado a la izquierda nos lleva sin pérdida a Muliskogaina (9:20). Un verdadero monumento prehistórico que cuenta, entre otras obras con cuatro dólmenes y un monolito. Volvemos sobre nuestros pasos por el camino que pasando otra vez por el collado de Posontarri nos conduce hacia el Adarra. Superada una fuerte subida vemos en un pequeño collado , a nuestra derecha Arlegor (565 m), no le vemos buzón (10:05), volvemos sobre nuestros pasos al collado y de frente atacamos Aballarri (641 m) por fuerte pendiente (10:30), tiene dos cumbres rocosas y ante la duda subimos a las dos. Bajamos hacia el otro lado para encaminarnos hacia el Adarra. Paramos en el collado que separa Abellarri del Adarra para comer algo y retomamos la pendiente que nos separa del objetivo del día, Adarra (816m) (11:12). La subida nos ha costado más de lo que parecía, descansamos y decidimos continuar por la misma dirección hacia Oindo pero tomamos hacia nuestra derecha, camino que rodea el Adarra, para ir directamente a Besabi. Pasamos por una fuente en la ladera (11:30) y por un camino marcado y sin pérdida llegamos a Besabi (12:15). Ahora tenemos 20º de temperatura. Después de cambiarnos, tomamos algo en el bar y salimos para Ixua.