Haur eta gurasoentzako irteera: ASTXIKI

[map style=”width: auto; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/astxiki.gpx”]

DESKRIBAPENA

• Irteera: 9:00etan Untzagan (autoarekin)
  • Denbora: 4 ordu
  • Zailtasuna: Ertaina

Durangotik Abadiñora (Bizkaian) desbideratu behar gara eta herri hau pasatu eta berehala, eskuinera, Mendiolarako bidegurutzea hartu behar dugu. Errepideari jarraituz, Atxarteko harrobira iritsiko gara, euskal eskalatzaileen paradisua, eta gure abiapuntua.

Behin botak jantzita, pista jarraituko dugu Mendiola ibaiaren gaineko zubia gurutzatuz; Gure Kristo Atxartekoa ermita eskuin aldera atzean utziz. Pistatik jarraituko dugu, ibiltzen ari garen bitartean, gure eskuinera, Untzillatxeko Diagonal Handiaren bertikaltasuna miretsiz, gure ezker aldera dagoen aparkaleku txiki batera iritsi arte. Hemen Astxikiren azpian dagoen pagadirantz igotzen den bidexka hartu behar dugu. Ondoren belardi batean barneratuko gara pagadi ederrean, eta bide nabaritik pinudi batera iritsiko gara. Hesi bat gurutzatuko dugu, gure ezkerrera eskalatzaileek erabiltzen duten Astxikiko espoloi ospetsuak ikusiko ditugu. Metro batzuetan bidexka jarraituz, gure ezker aldera beste bidexka batzuk gurutzatzen direla ikusiko dugu, horietako edozeinetatik jarrai dezakegu, guztiek Artolako lepora igoko gaituztelako.

Beraz, Astxiki eta Alluitzen artean dagoen “hutsunea” hartuko dugu erreferentzia moduan, eta desnibel handian, ardiak ibiltzen diren Artola leporantz orientatuko gara. Lepora iristen garenean, norabide ezberdinak adierazten dituen kartela aurkituko dugu eta Atxondoko bailarara dauden bista onez gozatuko dugu. Ezkerrerantz 90º-ko biraketa eginez, Astxiki-ko gailur apal baina interesgarrira igoko dugu. Lur gorrixkako bidexka bat zig-zagean jarraituz, desnibel handiko magal harritsu batetik altura irabaziko dugu.  Minutu gutxian gailurrera iritsiko gara, eta bertatik Durangalde guztirako bista paregabeak gozatuko ditugu: Astxiki (791m.)

DESCRIPCION

• Salida: 9:00 en Unzaga (con el coche)
  • Tiempo: 4 h.
  • Dificultad: Media

En Durango (Bizkaia) cogemos el desvío a Abadiño y poco después de pasar esta urbe, debemos tomar a nuestra derecha la bifurcación a Mendiola. Siguiendo esta carretera llegaremos a las canteras de Atxarte, la cuna de los escaladores vascos; y nuestro punto de partida.

Una vez calzadas las botas, seguimos la pista cruzando el puente sobre el río Mendiola; dejando atrás a nuestra derecha la ermita de Santo Cristo de Atxarte. Continuamos por la pista, admirando mientras caminamos la verticalidad de la Gran Diagonal del Untzillatx a nuestra derecha; hasta llegar junto a un pequeño aparcamiento a nuestra izquierda. Aquí deberemos tomar el sendero que nace en este punto y sube hacia el hayal que hay bajo el Astxiki. Caminamos ahora por un prado que nos adentra en el precioso hayal; y por evidente sendero llegamos a un pinar después. Cruzaremos un paso habilitado, mientras a nuestra izquierda observamos los famosos espolones de Astxiki, donde suelen estar los escaladores haciendo de las suyas. Siguiendo unos metros por el sendero, vemos como a nuestra izquierda se bifurcan otros pequeños senderos; podemos seguir por cualquiera de ellos, ya que todos nos llevarán a la senda que sube hacia el collado de Artola.

Así pues tomamos como referencia el “hueco” que hay entre el Astxiki y el Alluitz, y nos orientamos en fuerte desnivel ahora hacia el collado Artola, donde acostumbran a pastar las ovejas. Cuando llegamos al collado encontramos un cartel que nos indica las diferentes direcciones a seguir, y disfrutamos ya de unas buenas vistas sobre el valle de Atxondo. Haciendo un giro de 90º a la izquierda, atacamos a la modesta pero interesante cima del Astxiki. Un sendero de tierra rojiza zig-zagueante, nos hace ganar altura en fuerte desnivel en una ladera pedregosa. En pocos minutos coronamos la cima, desde la que las vistas a todo el Duranguesado son inmejorables: Astxiki (791m.)