Zumárraga – IZASPI (967m) – Beasain

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/011 Zumarraga-Beasain-imp.GPX”]

Zumarragako (01011) tren geltokitik hasiko gara, Ipar-ekialderako norabidean, trenbidea doan bide berean; 500 metro  aurrerago, trenbidea zeharkatu eta GI-632 errepiderantz joango gara; aurrerago, biribilgunean, etxeen artean doan bidea  jarraitu; etxe-blokeak amaitzen direnean, 400 metrotara gutxi gorabehera, ezkerrera hartu (Iparra) eta Antiguako Andra Mari  (02011)baselizara  helduko gara.

Ipar noranzkoan zeharkatuko dugu  ermita; bi bide pasa eta hirugarrena jarraituko dugu lehenengo Ipar  norabidean eta gero Ekialdera. Elorriagagoikoa eta Elorriagazpi baserrien ondotik pasako gara; azken baserri horren ondoren eskumara dagoen pista jarraitu eta 100 metrotara ezkerrera hartu. Izaspi mendiaren mendebaldeko  hegaletik zehar Ipar norabidean gorantz joango gara. Muinora ailegatzerakoan eskumara (Hego-ekialdea) abiatu Izaspi tontorrera doan bidezidorra jarraituz  967m.(03011)

Hegoaldeko muinotik zuzenean  jaitsiko gara, Lizarreta txabola ondotik pasa eta bidegurutzea aurkitu arte (04011). Ezkiora doan pista alde batera utzi eta  mendi-bizkarretik jarraitu Hego-ekialderantz. Beotegi gaina 729m. (05011) aurkituko dugu muinoan zehar; hurrengo bidegurutzean (06011) ezker-eskuinera doazen bidean utzi eta aurrera jarraitu (Hego-ekialdea) Kizkitzeko Andra Maria ermitara (07011). Hemendik  jaitsiera Ipar-ekialderanzko bidezidorretik  lehenengo eta  beherago bide zabalagotik Mandubia (08011) gainera ailegatu arte.

Etxearen eskuma aldetik Ekialderanzko norabidean doan bidea jarraituko dugu; aurrerago San Gregorio baseliza dago; Ipar-ekialderantz  joango gara Txoritegi mendia ezker hegaletik. Bidegurutzera ailegatuko gara (09011) eta eskuinera jarraitu, Ekialdera eta gero Hegoaldera hurrengo bidegurutzera arte (10011). Oraingoan ezkerrera jarraitu. Larrarte mendi-lepora jaitsi, izen bereko borda aurkituko dugu eta gorantz abiatuko gara,   bidegurutzean (11011) ezkerrera hartuko dugu Murumendira igotzeko 868m (12011).

Aurreko bidegurutzera (11011) bueltatu behar gara eta Hego aldera jarraitu; bidea Zormendi 742m. (13011) tontorraren eskuin hegaletik doa. Usurbe 707m. (14011) mendia ere aurkituko dugu.

Beasainerako jaitsiera Hegoaldeko hegaletik egingo dugu; Usurbe baserria lehenengo  eta geroago  Arteta baserriaren  ondotik igaroko gara.  GI 3191  errepidea aurkituko dugu eta Erauskinzar baserriaren ondotik hego alderantz doan  desbideraketa hartu eta Beasainera jaisten gara (15011).

DESCRIPCION

Salimos de la estación del ferrocarril de Zumárraga (01011)  en dirección Nordeste paralelos a las vías; después de 500 metros  cruzamos las vías y subimos hasta encontrarnos con la carretera GI-632; un poco más adelante  en la rotonda continuamos por un camino que   discurre entre unas casas,  dejamos atrás las casas y a unos 400 metros  giramos a la izquierda (Norte) y subimos directos a la ermita de  Antiguako Andra Mari (02011)

Pasamos por la ermita  en dirección Norte, cruzamos dos caminos y tomamos el tercero el de más arriba, seguimos primero hacia el Norte y luego Este. Pasamos  junto a los caseríos ElorriagagoikoaElorriagazpi; al pasar por éste seguimos por la pista de la derecha y a los 100 metros tomamos la de la izquierda. Seguimos subiendo hacia el Norte faldeando la ladera Oeste del Izaspi. Al alcanzar la loma giramos a nuestra derecha (Sureste) y  seguimos la senda que nos lleva a la cima de Izaspi 967 m (03011).

Descendemos  directos por el sendero  de  la loma sur, pasamos por la borda de  Lizarreta, seguimos bajando  hasta el cruce (04011).Dejamos la pista que desciende hacia Ezkio y avanzamos por la loma hacia el Sureste. Pasamos por la cima de Beotegi 729 m (05011), continuamos por  la loma; al llegar al cruce (06011 obviamos los caminos que salen por la derecha e izquierda y seguimos de frente (Sureste) para subir a la Ermita  de Ntra. Sra. de Kizkitze. (07011). Descendemos hacia el Nordeste primero por senda y más abajo camino, hasta el alto de Mandubia.(08011)

Tomamos el camino que sale por la derecha del edificio en dirección Este, mas adelante pasamos por la ermita de San Gregorio, continuamos hacia el Nordeste bordeando por la izquierda el monte Txoritegi; llegamos al cruce (09011), continuamos por la derecha primero Este y luego Sur hasta llegar el cruce (10011) donde giramos a la izquierda. Descendemos hasta el collado de Larrarte pasamos por la borda del mismo nombre e iniciamos la subida hasta el cruce (11011). Aquí giramos a la izquierda para subir a Murumendi 868 m. (12011)

Volvemos sobre nuestros pasos hasta el cruce (11011) y seguimos dirección Sur;  el camino discurre bordeando el  monte Zormendi 742 m(13011) por la derecha y llegamos al Usurbe 707 m. (14011)

El descenso a Beasain  lo hacemos por la loma  Este; pasamos por el caserío  Usurbe, más abajo pasamos junto al caserío Arteta; continuamos hasta toparnos con la carretera GI 3191 y tomamos el desvío hacia el sur que pasa por el caserío Erauskinzar y bajamos directamente a Beasain. (15011)