EHZ 1: Los Tornos – Balmaseda

LUZEA-LARGA

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/EHZ-01-Los Tornos-Balmaseda-cjt.GPX”]

MOTZA-CORTA

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/EHZ-corta-Ordunte-Balmaseda-cjt.GPX”]

DESKRIPZIOA

Tornos mendatean hasiko dugu zeharkaldia (01001). Txilar sastraken artean dagoen bide belartsua hartuta (H) norabidean. Antenara ailegatzerakoan ezkerrera hartu (E), mendi-lepora jaisteko eta ondoren Zalama tontorrera igotzeko (1.336m) (02001). Jaitsieran (E) norabidean lehenengo mugarriak jarraituko ditugu eta ondoren (I) aldera joko dugu beste mendi-lepo batera joateko eta Maza mendia igotzeko (1.203m) (03001). Hurrenez hurren El Miron (1.095m) (04001) eta Peñaranda (1.125m) (05001) gainak zeharkatuko ditugu.   Ondorengo mendi-lepora (E) norabidea hartuta jaitsiko gara eta Kolitza mendirantz doan bidea jarraituko dugu (kartela); haibat mendixka gainetatik pasako gara baina batzuk ezker aldetik ere inguratuta zeharkatu ditzakegu. Balgerri (1.106m) (06001) mendiaren magalera helduko gara. Muino gaina jarraituz jaitsiko gara (E) norabidean eta gero Ilso de Estacas (1.037m) (07001) totorra igoko dugu eta (E) norabide berean jarraituko dugu ondorengo tontorra gainditzeko Maza del Pando (1.021m) (08001). Jaitsi (HE) norabidean egingo dugu lehenengo eta gero (I) norabidean berriro muino gainean kokatzeko; aurrera jarratiuz Burgeño (1.043) (09001) mendia igoko dugu .   (Burgeño igotzerik nahi ez bada eskuma aldetik doan pista jarraitu daiteke).   Jaitsiera lehenengo (I) norabidean hasiko dugu eta gero (E) norabidea hartuko dugu Terrero inguratzeko eta Kolitza (879m) (11001) tontorrera igotzeko. Siga-sagan doan bidea jarraituz jaitsiko gara legarrez eginda dagoen pista bateraino. Aurrerago kartel bat ikusiko dugu (20 minutu Pandozalesera); eskuma aldera doan bidexka jarraituko dugu pinadi batera sartzeko; Pandozalesera ailegatzen garenean Isidro donea baselizaren beheko aldetik Balmasedara abiatuko gara (12001).   Ibilbide motza: Ordunte urtegitik habiatuko gara; dikea zeharkatu bere mendebaldeko muturrean kokatzeko; gorantz zuzenean doan erdiko pista hartuko dugu igotzeko. Siga-saga batzuen ondoren gaindituko dugu gelditzen zaigun aldapa Maza del Pando tontorra inguratzen duen pistarekin bat egin arte (topo egite lekua). Ibilaldi osoa ere pista honetatik doanez, zuzenena pista hori ekialderantz jarraitzea da eta gelditzen den ondorengo ibilbidea egitea.

DESCRIPCION

Partimos del puerto de Los Tornos (01001) dirección (S) por un camino herboso entre las matas de brezo; al llegar a la antena giramos a la izquierda (E), descendemos al collado y subimos a la cima del Zalama 1.336m (02001). Descendemos siguiendo los mojones primero hacia el (E) y luego hacia el (N) hasta llegar al collado y subimos a La Maza 1.203m (03001). Pasamos sucesivamente por El Mirón 1.095m (04001) y Peñaranda 1.125m (05001).

Descendemos por el (E) al collado y seguimos dirección Kolitza (letrero); vamos superando diferentes montículos y algunos los bordeamos por la izquierda. Llegamos a la base del Balgerri 1.106m (06001). Descendemos siguiendo el cordal (E) subimos al Ilso de Estacas 1.037m (07001) y continuamos hacia el (E) para subir a la Maza del Pando 1.021m (08001). Descendemos hacia el (SE) y luego (N) para situarnos de nuevo sobre el cordal; avanzamos hasta la base del monte y subimos el Burgeño 1.043m (09001).

(Se puede evitar el Burgeño por la pista que discurre por la derecha).

El descenso lo hacemos primero hacia el (N) y luego hacia el (E), bordeamos el Terrero 901m (10001) y subimos al Kolitza 879m (11001). Descendemos en zigzag hasta alcanzar la pista de grava. Más adelante hay un letrero que indica 20 min. a Pandozales; seguimos la senda que se desvía por la derecha para entrar en un pinar; al llegar a Pandozales por debajo de la ermita de San Isidro nos dirigimos a Balmaseda (12001).

Variante corta:  Partimos de la presa de Ordunte cruzamos el dique y nos situamos en extremo oeste del dique; iniciamos la subida por la pista central que asciende rápidamente. El resto de la subida son sucesivos zigzags hasta llegar a la pista que bordea La Maza del Pando (Encuentro). Dado que la ruta completa discurre por esta pista, lo correcto es continuar por la pista hacia el Este y realizar el resto del recorrido por el track completo.