Okina – KAPILDUY (1.177m) – Maeztu

[map style=”width: 400px; height:300px; margin:20px 20px 20px 20px; border: 1px solid black;” gpx=”http://www.deporeibar.com/mendia/files/Kapildui.gpx”]

DESKRIBAPENA

Okinako plazatik hasten gara.  Piroleta kaletik 70 bat metro ekialdera joan; iturria, eskumara hartu (hegoaldera) GR 138tik 130metro  jarraitu. Lehenengo bidea hartu ezkerrera (wp01) 80metro  egiteko; ez hartu ezkerrera doan bidea (wp02) eta aurrerantz igo (hego-ekialdera) pista batetik; 1,8 kilometrotara dagoen  bidegurutzean (wp03) eskumara hartu (hego-ekialdera), 1,2 kilometrotara burdinazko atea (wp04) pasa eta ezkerrera hartu (ipar-ekialdera); zuzen jarraitu pagaditik zehar doan bidea. 800 metrotara bidea beherantz doa. Harri pila batek Kapilduyra (wp05) igotzeko bidea markatzen du. Igoera alanbrada baten ondotik doa pista aurkitu arte.  Metro batzuk aurrerago  Kapilduyko radar meteorologiko handia, (1.177m).

Jaitsiera hego-ekialdeko  hegaletik  eta alanbradaren ondotik egingo dugu mendia inguratuz aurreko puntutik (wp05) datorren  bide zabal batekin (wp06) aurkitu arte.

Bideak hegoalderako norabidean jarraitzen du; 2 kilometro ingurura dagoen  bidegurutzean (wp07) eskumara hartu eta bertatik jarraitu 800 bat metro. Hurrengo bidegurutzean (wp08) ezkerrera (mendebaldera); pistak mendebaldera jarraitzen du baina guk laburtu egingo dugu zelaia hego norabidean zeharkatuz; 200 metro aurrerago berriro hego/hego-ekialderantz doan pista daukagu. 350 metrotara dagoen bidegurutzean (wp09) aurrera segi  hegoaldera dora bidea utzirik. 1.2 kilometrotara beste bidegurutze bat (wp10), eskumara hartu (hegoaldera) eta 350 metroko igoera baten ondoren San Justi  muinoan aurkituko gara (1.025m).

Aurreko bidegurutzera bueltatu behar gara (wp10); ipar aldera segi, eskuman alanbrada daukagu; 250 bat metrotara ate bat (wp11) pasa eta ekialderako norabidea jarraitu orain alanbrada ezkerrean eta alde malkartsua eskuman. Aurrerago, zonalde malkartsuan oraindik (wp12) San Kristobal ingurura ailegatuko gara.

Hemen bi aukera ditugu:

a.- Bidezidorra jarraitu ekialde aldera San Kristobalera igo gabe.

b.- San Kristobalera igotzeko bidea hartu (ipar-ekialdera); 600 metro inguruko igoera suabea da.

Jaitsiera (wp12) aurreko tokira bueltatuta egin daiteke, ezkerrera hartu eta ekialdera bidezidorra jarraitu. Laburragoa  da hegoaldeko magaletik,  biderik gabe, zuzen jaistea amildegirantz. Erreferentzia Apinaniz herrixkara jaisten den  bide ondoan dagoen pago bat da (wp13). Jaitsierako bi aukerek puntu honetan bat egiten dute.

Harrizko bide batetik jaitsiko gara 900 bat metro  ipar aldera doan pista aurkitu arte (wp14urtegia); jaisten segi urtegia eskumatik inguratzen duen bidezidor batetik. Urtegiko horma ondoan ekialdera doan bidezidor bat dago, bertatik laster gaude Apinanizen. Herria hego-ekialdeko norabidean zeharkatu; iturria, aurrerago Maeztura doan lurrezko pista dago. Pista lehenengo ekialdera doa, gero ipar-ekialdera. Bidegurutzean (wp15) eskumara hartu, ekialdera. Hurrengo bidegurutzean (wp16) ezkerreko bidea hartu, ipar-ekialdera. Aurrerago (wp17) bide-adar biak Maeztura doaz 1.9 km inguru ibili ondoren.

Periko Periko taldea 06/02/2010

DESCRIPCION

Salimos de la plaza de Okina y caminamos unos 70 metros dirección ESTE  por lacalle Piroleta; pasamos junto a la fuente, giramos derecha al SUR  y caminamos durante unos 130 metros por la   GR38. Primer camino a la izquierda (wp01), continuamos unos 80 metros; dejamos el camino que sale por nuestra izquierda (wp02) y subimos  de frente SURESTE por una amplia pista;  después de 1,8 kms, llegamos a un cruce (wp03) giramos a la derecha SURESTE y después de  1,2 kms. pasamos por una puerta metálica (wp04), giramos a la izquierda NORDESTE y continuamos avanzando casi en línea recta atravesando el hayal siguiendo las rodadas de vehículos, hitos  y algunos restos de pintura en los árboles. A los 800 metros de la puerta el camino desciende haciendo un zig-zag. Encontramos un hito formado por un montón de piedras que nos indica el desvío para subir al Kapilduy (wp05).

La senda de subida sigue paralela a una alambrada hasta toparnos con la pista; unos metros más adelante llegamos al monumental radar meteorológico de Kapilduy (1177m) (este radar  se construyó el 2005, tiene un radio de acción de 400Kms, la altura es de 58,8m y el diámetro de la esfera 9,2m. Su costo fué de 5,2 millones de euros. Su tecnología lo hace el más moderno de Europa).

La bajada hacemos por el cordal sureste, paralelo a la alambrada hasta toparnos con un amplio camino (wp06) que viene bordeando el monte por el SUR desde el punto (wp05).

El camino sigue en dirección SUR, a unos 2 kms, nos encontramos con un cruce (wp07), tomamos el camino de la derecha, continuamos por éste camino unos 800 metros y llegamos al cruce (wp08) donde seguimos por la izquierda al OESTE, la pista  continua hacia el OESTE, pero nosotros hacemos un breve atajo cruzando la amplia pradera en direcciónSUR.

200 metros más adelante  tomamos de nuevo la pista que  discurre en dirección SUR-SURESTE.

350 metros más adelante nos encontramos con el cruce (wp09) seguimos de frente obviando el camino que sale hacia el sur.

1,2kms más adelante  llegamos al cruce (wp10), giramos a la derecha al SUR y después de 350m  de suave subida llegamos al Cerro San Justi (1025m).

Hay que volver por el mismo camino de subida hasta el cruce (wp10), seguimos dirección NORTE, paralela a una alambrada a nuestra derecha.

A unos 250 m. está el punto (wp11 puerta), pasamos por ella y seguimos avanzando hacia el ESTE con la alambrada,  a nuestra izquierda y el escarpado a nuestra derecha.

Más adelante sin abandonar el límite del escarpado llegamos al punto (wp12 San Cristóbal). En este punto tenemos dos opciones:

a.- seguir por la senda hacia el ESTE sin subir a San Cristóbal

b.- Tomar el camino de subida  a San Cristóbal NORDESTE (son 600m de suave subida).

La bajada se puede hacer volviendo hasta el punto (wp12), girar a la izquierda y seguir por la senda hacia el ESTE.

Más corto es  bajar, sin camino, directamente por la cara sur hacia el barranco, como referencia hemos marcado el punto (wp13) que es  un haya situada justo en el camino de bajada hacia Apellaniz (las dos opciones de bajada confluyen en este punto).

Bajamos por un camino tallado en piedra unos 900m hasta encontrarnos con una pista  que  se dirige hacia el NORTE (wp14 presa), bajamos por una senda hacia la presa bordeándola por la derecha. Al llegar al muro de contención  hay una senda que baja por el tubo de salida en dirección ESTE, en breves  minutos llegamos a Apellaniz..

Cruzamos el pueblo en dirección SURESTE, pasamos por una fuente y poco más adelante tomamos una pista de tierra que nos conduce hacia Maeztu. Esta pista primero discurre hacia el ESTE, más tarde gira hacia el  NORDESTE, llegamos al cruce (wp15 dcha) y tomamos el ramal de la derecha ESTE, mas adelante llegamos al cruce (wp16 izda) tomamos el ramal de la izquierda NORDESTE.

En el punto (wp17)  los dos ramales nos llevan a Maeztu después de unos 1,9kms.